Главная » Файлы » Прочие скрипты » HTML5

Огонь, который бегает за курсором на HTML5 canvas и jQuery для вашего сайта
07.11.14, 11:10:48



Очередной интересный эффект для курсора, который демонстрирует возможности HTML5

Для начала посмотрите ДЕМО

Моё тестирование в фидле: КЛИК

Установка:

В самый низ вашего css вставляйте:
Код
#canvas {
  position:fixed;
  top:0px;
  left:0px;
  z-index:-1;
}


Далее после < /head > на нужных страницах:
Код
<canvas id="canvas" width="500" height="500"></canvas>
<script>
$(document).ready(function(){
window.onload = function(){
  var canvas = document.getElementById("canvas");
  var ctx = canvas.getContext("2d");
   
  //Make the canvas occupy the full page
  var W = window.innerWidth, H = window.innerHeight;
  canvas.width = W;
  canvas.height = H;
   
  var particles = [];
  var mouse = {};
   
  //Lets create some particles now
  var particle_count = 100;
  for(var i = 0; i < particle_count; i++)
  {
  particles.push(new particle());
  }
   
  //finally some mouse tracking
  canvas.addEventListener('mousemove', track_mouse, false);
   
  function track_mouse(e)
  {
  //since the canvas = full page the position of the mouse  
  //relative to the document will suffice
  mouse.x = e.pageX;
  mouse.y = e.pageY;
  }
   
  function particle()
  {
  //speed, life, location, life, colors
  //speed.x range = -2.5 to 2.5  
  //speed.y range = -15 to -5 to make it move upwards
  //lets change the Y speed to make it look like a flame
  this.speed = {x: -2.5+Math.random()*5, y: -15+Math.random()*10};
  //location = mouse coordinates
  //Now the flame follows the mouse coordinates
  if(mouse.x && mouse.y)
  {
  this.location = {x: mouse.x, y: mouse.y};
  }
  else
  {
  this.location = {x: W/2, y: H/2};
  }
  //radius range = 10-30
  this.radius = 10+Math.random()*20;
  //life range = 20-30
  this.life = 20+Math.random()*10;
  this.remaining_life = this.life;
  //colors
  this.r = Math.round(Math.random()*255);
  this.g = Math.round(Math.random()*255);
  this.b = Math.round(Math.random()*255);
  }
   
  function draw()
  {
  //Painting the canvas black
  //Time for lighting magic
  //particles are painted with "lighter"
  //In the next frame the background is painted normally without blending to the  
  //previous frame
  ctx.globalCompositeOperation = "source-over";
  ctx.fillStyle = "black";
  ctx.fillRect(0, 0, W, H);
  ctx.globalCompositeOperation = "lighter";
   
  for(var i = 0; i < particles.length; i++)
  {
  var p = particles[i];
  ctx.beginPath();
  //changing opacity according to the life.
  //opacity goes to 0 at the end of life of a particle
  p.opacity = Math.round(p.remaining_life/p.life*100)/100
  //a gradient instead of white fill
  var gradient = ctx.createRadialGradient(p.location.x, p.location.y, 0, p.location.x, p.location.y, p.radius);
  gradient.addColorStop(0, "rgba("+p.r+", "+p.g+", "+p.b+", "+p.opacity+")");
  gradient.addColorStop(0.5, "rgba("+p.r+", "+p.g+", "+p.b+", "+p.opacity+")");
  gradient.addColorStop(1, "rgba("+p.r+", "+p.g+", "+p.b+", 0)");
  ctx.fillStyle = gradient;
  ctx.arc(p.location.x, p.location.y, p.radius, Math.PI*2, false);
  ctx.fill();
   
  //lets move the particles
  p.remaining_life--;
  p.radius--;
  p.location.x += p.speed.x;
  p.location.y += p.speed.y;
   
  //regenerate particles
  if(p.remaining_life < 0 || p.radius < 0)
  {
  //a brand new particle replacing the dead one
  particles[i] = new particle();
  }
  }
  }
   
  setInterval(draw, 33);
}
});
</script>


Материал подготовлен Apocalypse
Категория: HTML5 | Добавил: Apocalypse | Теги: огонь, курсором, Canvas, на, JQuery, HTML5, который, для, бегает, За
Просмотров: 554 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/3
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email: